خانه » خدمات وکالت در کرج » وکیل فک رهن در کرج، پیگیری 100% دعاوی الزام به فک رهن

وکیل فک رهن در کرج، پیگیری 100% دعاوی الزام به فک رهن

به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مالی در حوزه ی الزام به فک رهن داشتن یک وکیل فک رهن در کرج الزامی میباشد زیرا در پرونده های حقوقی و ملکی نیازمند اطلاعاتی دقیق و جامع هستید که وکیل در این زمینه متخصص بوده و در محاسبات سود و ضرر های بانکی نیز به شما کمک خواهد کرد.

الزام به فک رهن چیست؟

همه روزه افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی از بانک ها تقاضای وام میکنند و برای ضمانت در برابرش خانه خود را در رهن بانک میگذارند.

و یا اینکه مال و ملک خود را در اختیار فرد حقیقی گذارده در رهن قرار میدهند و در قبالش مبلغی را دریافت میکنند و تضمین میدهند در موعد مقرر وجه را به صاحب آن برمیگردانند.

به گفته وکیل الزام به فک رهن در کرج: در ارتباط با این موارد مرتبط با رهن به مالک راهن، به شخصی که ملک را رهن می نماید مرتهن و به مال رهینه یا عین مرهون گفته میشود.

لازم است بدانید که عقد رهن، برای طلبکار حق عینی ایجاد خواهد کرد. مثلا اگر ملکی را برای گرفتن تسهیلات ملکی در رهن بانک بگذارید، بانک تا زمان تسویه نشدن کل بدهی میتواند از فک رهن آن ملک جلوگیری کند.

دعوی الزام به فک رهن چه زمانی رخ میدهد؟

در شرایطی که شخص قسط های وام خود را به صورت دقیق و کامل واریز نکرده است ولی بانک برای فک رهن وارد عمل میشود.

در این حالت مالک و یا وکیل فک رهن در کرج اقدام به دعوی الزام به فک رهن کرده و آن را مطرح می نمایند.

در این شرایط امکان دارد دلیل عدم فک رهن، اختلاف در مبلغ بدهی وام گیرنده و بانک باشد.

ملک به فروش رفته به وسیله ی مالک به شخص حقیقی توسط یک مبایعه نامه عادی به فروش رسیده است که متعهد شده است تازمانی که تنظیم سند رسمی نشده است ملک را از رهن خارج نماید ولی در موعدی که مشخص شده است قادر به انجام آن نشود.

در این هنگام مالک جدید و یا همان خریدار، که رهن بودن ملک خریداری شده را باعث ضرر و زیان میداند میتواند برای تحقق حق خود ملزم به اینکه دعوی الزام به فک رهن را در دادگاه مطرح میکند، از یک وکیل فک رهن در کرج کمک بگیرد.

ممکن است بعضی مواقع در مشارکت برای ساخت، سازنده به علت محدودیت های مالی به دریافت وام اقدام کند، و ضامن شود که برای فک رهن اقدامات را انجام خواهد داد، در این وضعیت مالکان آن ساختمان دعوی الزام به فک رهن را علیه سازنده و یا دریافت کننده ی وام برپا میکنند.

دریافن کننده وام کسی است که باعث به رهن گذاشته شدن ملک مالکان شده است.

انواع فک رهن

  1. راه اول
    • شخصی که تمامی اقساط خود را پرداخت کرده باشد و دینی به دادگاه نداشته باشد، ملک او از رهن خارج شده و آزاد میگردد
  2. راه دوم
    • جهت آزاد سازی فک رهن 2 راه ممکن است گه در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

سپرده گذاری میباشد یعنی مانده ای از بدهی مشتری در یک بررسی قرار گرفته سپس شخص نسبت به مانده بدهی خود، صد و ده درصد در بانک سپرده گذاری می نماید و به این طریق ملک از رهن بانک خارج میگردد.

با ذکر این موضوع که مشتری هنوز هم باید قسط های خود را بدهد زیرا با اینکه عقد رهن از لحاظ عقد تبعی تمام شده است ولی اقساط اصلی هنوز مانده است.

نکته های مهم در فک رهن از نظر وکیل فک رهن در کرج

دادخواست الزام به فک رهن در برابر ملکی که در رهن قرار دارد، هیجگونه مغایرتی نداشته و بنا به ماده 56 قوانین اجرای احکام مانعی ندارد.

 در شرایطی که فرد قبل از ارائه دعوی فک رهن، بدهی متعد به مرتهن را بدون اجازه او پرداخت کند، نمیتواند به مدیون مراجعه کرده و مبلغ پرداختی جهت فک رهن را دریافت کند.

به گفته وکیل فک رهن در کرج: در شرایطی که فروختن ملک با اطلاع و اجازه ی شخصی که ملک را رهن کرده است صورت میگیرد و در شرایطی که خریدار بعد از خرید بتواند رضایت شخصی که ملک را رهن کرده است را برای تنظیم نمودن سند رسمی با رعایت حقوق وی بگیرد، دیگر نیازی به دعوی الزام به فک رهن نمیباشد.

در این شرایط بعد از راضی کردن شخصی که ملک را رهن کرده است، دادسرا حکم الزام به تنظیم سند رسمی را صادر نماید، مالکیت ملک مورد رهن بدون نیاز به فک رهن به محکوم علیه انتقال خواهد یافت.

میتوان با تکیه بر قرارداد مشارکت ساخت و ساز و یا قرارداد بیع، الزام به فک رهن انجام داد.

شما میتوانید در این مورد با یک وکیل املاک و مستغلات در کرج مشاوره ای داشته باشید.

به این علت که مطالبه های درخواستی فک رهن، مانند:

  • اخذ پایان کار
  • اخذ صورت مجلس تفکیک

دارای مقدمات برای تنظیم سند رسمی و منشا واحدی هستند میتوان در یک درخواست همگی آنها را به طور همزمان طرح کرد.

وکیل فک رهن در کرج باید بداند در دادخواستی که ارائه میدهد حتما اصطلاح الزام به فک رهن به طور واضح مطرح شده باشد و به جای آن از اصطلاح هایی مثل الزام به رفع موانع انتقال سند رسمی استفاده نشده باشد.

در شرایطی که فرد در ارتباط با اصل بودن رهن ملک شکایتی دارد و اعتقاد دارد که سند رهن به در وضعیت غیر قانونی ثبت شده است، می بایست دادخواست ابطال سند رسمی طرح شود و دیگر نیازی به دعوی فک رهن نیست.

در شرایطی که فردی در یک قرارداد، دارای تعهدی مبنی بر فک رهن ملک باشد، با در نظر داشتن اینکه در حکم دادگاه، فک رهن ممکن نباشد محکوم له حق این را دارد که قرارداد را فسخ نماید.

به عنوان مثال اگر در یک قرارداد مشارکت در ساخت و ساز، با وجود نداشتن حکم دادگاه، تعهدی مبنی بر فک رهن داده باشد و به هر دلیلی فک رهن ملک ممکن نباشد، متعهد له میتواند جهت فسخ قرارداد مورد نظر اقدام نماید.

چنانچه ملک در رهن باشد الزام مالک به تنظیم سند رسمی ممکن نیست.و در این مسئله راهکار های دادگاه ها متفاوت بوده، به این صورت که تعدادی از قاضی ها بر این باورند که باید تنظیم سند رسمی و فک رهن به صورت همزمان و باهم دیگر انجام شوند و در مقابل یک سری از قاضی ها این اعتقاد را دارند که ابتدا باید فک رهن صورت گرفته سپس دادخواست الزام تنظیم به سند رسمی ثبت شود.

بهترین وکیل فک رهن در کرج

وکیل الزام به فک رهن در کرج با تجربه و اطلاعات خود در این زمینه میتواند نقش مهمی در جهت پیشرفت در پرونده، جلوگیری از ضرر و زیان های مالی و صرفه جویی در زمان داشته باشد.

مطرح نمودن دعوی های غلط ممکن است خسارت های مالی زیادی را به همراه داشت باشد پس برای جلوگیری در این مورد با یک وکیل متخصص فک رهن در تماس بوده و از وی مشاوره بگیرید. برای این کار کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *