خانه » خدمات وکالت در کرج » وکیل طلاق توافقی در کرج، پیگیری 100% بدون نیاز به مراجعه موکل

وکیل طلاق توافقی در کرج، پیگیری 100% بدون نیاز به مراجعه موکل

طلاق توافقی یک نوع طلاق است که به صورت قانونی از آن نام برده نشده است و در کتب قانونی تعریف نشده است. در این طلاق زن و مرد توافق میکنند که با در نظر گرفتن همه ی موارد از همدیگر جدا شوند. در صوتی که قصد دارید نسبت به جدایی توافقی اقدام کنید بهتر است حتما با وکیل طلاق توافقی در کرج مشاوره کنید. برای هماهنگی کافی است با وکیل افشین مرادی تماس بگیرید.

بهترین وکیل طلاق توافقی در کرج

زن و شوهر باید همه ی موضوعات و مشکلات مربوط به مهریه، نفقه، حضانت فرزند و تمام مسائل مربوط به آن، جهیزیه و… به یک توافقی برسند تا در دادگاه دچار مشکل نشوند و کارشان سریع انجام شود چون عدم سازش داشتن یکی از دلایل و مدارک طلاق است و زمانی که حکم آن در دادگاه به ثبت برسد، وارد مراحل قانونی می شود.

بهترین وکیل طلاق توافقی در کرج و استان البرز
بهترین وکیل طلاق توافقی در کرج و استان البرز

مزایای گرفتن وکیل برای طلاق توافقی در کرج

زمانی که دو نفر به طور توافقی تصمیم به جدایی می گیرند، نسبت به مسائل دیگر سریع تر کارشان مراحل قانونی را طی میکنند ولی اگر در این بین وکیل بین آنها حضور داشته باشد، مزایایی نیز دارد:

در این زمان کلیه‌ ی کارها و مراحل توسط وکیل انجام می شود که همین امر باعث میشود مدت زمان کمتری صرف این کار شود زیرا او به تمام روند دادرسی آشناییت دارد پس از این رو دیگر نیازی به حضور هیچ کدام از آن دو نفر نیست پس از جهتی از تنش و اختلافات احتمالی در ملاقات ها جلوگیری میشود.

لازم به ذکر است که اشتباه یا ناقص تنظیم کردن دادخواست طلاق عواقبی در پی دارد که ممکن است باعث طولانی تر شدن و یا آثار حقوقی مهمی شود پس برای جلوگیری از مسائل این چنینی، حضور وکیل ضرورت دارد.

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی

حضور وکیل هزینه دارد ولی از طرفی دیگر از هزینه های غیر ضروری دیگر جلوگیری می کند.

طلاق های توافقی به جز حق الوکاله، هزینه های جانبی دیگری نظیر هزینه ثبت درخواست، هزینه مشاوره خانواده، هزینه آزمایش بارداری، هزینه طلاق در محضر دارد و چون این دادخواست از سمت هر دو نفر است هزینه نصف خواهد شد.

در اینجا هزینه داوری از طلاق توافقی حذف شده و جای آن باید به مشاوره خانواده هزینه پرداخت شود ولی در شهر های مختلف و مجتمع های مختلف متغیر می باشد.

وکیل برای طلاق توافقی در کرج
وکیل برای طلاق توافقی در کرج

در صورتی که طلاق با وکیل صورت گیرد، کل مراحل آن با در نظر گرفتن همه ‌ی مسائل کمتر از 1 ماه طول می کشد و اگر وکیل نباشد 3 الی 4 ماه زمان بر است. البته این موضوع نیز در شهرهای مختلف تفاوت دارد؛ ولی اگر بخواهیم در حالت کلی در نظر بگیریم می توان گفت در کمترین زمان صورت میگیرد.

مشاوره با بهترین وکیل طلاق توافقی در کرج

بعد از توافق طرفین برای طلاق، اگر دادگاه تمام شرایط آنها را پذیرفت، یک گواهی عدم سازش برای طی کردن مراحل قانونی به آنها می دهد که باید آن را تحویل دفاتر رسمی ازدواج و طلاق بدهند .

اعتبار این گواهی 3 ماه بعد از تاریخ ذکرشده است. اگر به هر دلیلی طی این تاریخ، گواهی تحولی داده نشود از سمت یکی از زوجین یا یکی از آنها حضور پیدا نکند یا مدارک ناقص باشد، اعتبار گواهی از بین میرود ؛ و هرگاه این گواهی از سمت قانون ساقط شود، همه ی توافقات صورت گرفته ملغی میشود و باید دوباره درخواست طلاق بدهند.

در صیغه ی طلاق باید مسائل شرعی رعایت شود و این صیغه در دفترخانه یا محل دیگر با حضور سردفتر صورت میگیرد.

در طلاق توافقی مرد میتواند به زن وکالت بلاعزل دهد و برای طلاق حضور پیدا نکند و عدم حضور او مانع اجرای صیغه نمی شود.

برای انجام ساده تر، راحت تر، کم هزینه و فوری طلاق توافقی، همین الان با وکیل افشین مرادی، بهترین وکیل طلاق توافقی کرج تماس بگیرید.

مدارک لازم برای طلاق توافقی در کرج

  • اصل عقدنامه یا رونوشت آن ( در صورتیکه به هر دلیلی در دسترس نبود باید از دفترخانه ای که در آن عقد صورت گرفت، دریافت کنند)
  • اصل شناسنامه مرد و زن
  • کپی کارت ملی مرد و زن
  • وکالت نامه محضری طلاق ( در صورتی که زن حق طلاق داشته باشد )
  • توافق نامه ( شامل توافقات مهریه، حضانت و …) ؛ اگر در بعضی مسائل توافق نباشد، دادگاه طبق قانون پیش میرود.
  • گواهی عدم بارداری زن ( دریافت از پزشک قانونی یا مراکز پزشکی مجاز)
  • گواهی بکارت از پزشک قانونی ( برای دوران عقد و نامزدی)

نظر مشاوره در دادگاه خانواده برای طلاق توافقی در کرج

زمانی که زن در عادت زنانگی یا حالت نفاس باشد، طلاق درست نیست مگر اینکه زن حامله باشد یا طلاق قبل از نزدیکی باشد یا مرد در آن زمان حضور نداشته باشد یعنی از عادت زنانگی وی مطلع نباشد ؛ زمانی که زن حامله باشد میتوان طلاق توافقی را به ثبت رساند ولی تا زمانی که نوزاد به دنیا نیاید، زن نمی تواند دوباره ازدواج کند.

مشاوره با وکیل متخصص طلاق توافقی در کرج
مشاوره با وکیل متخصص طلاق توافقی در کرج

حضانت فرزند و نگهداری او در صورتی طبق قانون پیش نمی رود که دوطرف به یک توافق برسند؛ در این صورت دادگاه طبق آنها پیش می رود.

اگر به توافق نرسند، حضانت فرزند تا سن 7 سالگی به عهده ی مادر و پس از آن با پدر است و اگر بعد از 7 سالگی اختلاف وجود داشت، دادگاه تصمیم گیری مجدد می کند.

در این مدت هیچ کدام از والدین حق امتناع از نگهداری را ندارند ، اگر همچین اتفاقی بیفتد در آن مدت حضانت به عهده ی یکی از نزدیکان، ابوین، یا یکی از قیم ها میشود. اگر باز هم موثر نباشد، دادگاه با هزینه ی پدر و اگر پدر فوت شده باشد، با هزینه ی مادر ، کودک را تامین میکند.

به محض اینکه صیغه ی عقد جاری شد، زن مالک مهریه ای میشود که عقدنامه ذکر شده است. در طلاق توافقی مهریه بخشیده نمی شود و بستگی به افراد مختلف، تصمیم های مختلفی برای آن گرفته میشود؛ این مورد در مورد نفقه هم صدق می کند به شرطی که زن در زمان ازدواج برایش در نظر گرفته شده باشد.

بعد از طلاق، نفقه ی فرزندان بر عهده ی پدر است. اگر پدر توانایی مالی نداشته باشد و یا فوت کند، اجداد پدری ملزم به این کار هستند و اگر همه ی موارد گفته شده برای اجداد هم صدق کند، در آن صورت مادر باید به عهده بگیرد.

طلاق توافقی در دوران نامزدی

نامزدی در قانون فقط به معنی وعده ی ازدواج است و نکاح محسوب نمی شود چون رابطه زوجیت در آن وجود ندارد حتی اگر تمام یا بخشی از مهریه به زن داده شود. پس هر کدام میتوانند خودداری کنند از ازدواج تا قبل از اینکه عقد نکاح صورت گیرد و هیچ کدام از طرفین نمیتواند دیگری را مجبور به ازدواج یا پرداخت خسارت کند. در صورتی که در این دوران نامزدی به هم بخورد، طلاق توافقی محسوب نمیشود و نام آن طلاق ویژه عقد نکاح دائم است.

گرفتن طلاق توافقی در کرج به کمک وکیل
گرفتن طلاق توافقی در کرج به کمک وکیل

ولی در عرف معنی آن فرق میکند و تا زمانی که دختر و پسر زیر یک سقف نرفتند و مراسم نگیرند نامزد محسوب میشوند؛ ولی در قانون مدنی بعد از جاری شدن صیغه نکاح زن و شوهر محسوب میشوند و برای جدایی باید از طلاق توافقی استفاده کنند ؛ چس از نظر قانونی نامزدی یعنی هنوز عقدی صورت نگرفته است.

 طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج کشور

هرگاه ایرانیان مقیم خارج اقدام به طلاق توافقی کنند و در محل اقامت خودشان این کار را انجام دهند، احکام یا مراجع در ایران انجام نمی شوند مگر اینکه بررسی آن توسط دادگاه صلاحیت دار ایران انجام شود. ثبت این طلاق ها در کنسولگری های جمهوری اسلامی انجام میشوند و بعد از تایید شدن زن میتواند برای حقوق خود به دادگاه های ایران مراجعه کند.

در صورتی که یکی از طرفین مقیم خارج از کشور باشد دادگاهی که به آن مراجعه میکنند ایران خواهد بود.

وکیل طلاق توافقی در البرز
وکیل طلاق توافقی در البرز

اگر هر دو مقیم خارج از کشور باشند ، اگر فرد ساکن ایران باشد، دادگاه در ایران برگزار میشود.

اگر هر دو مقیم خارج و ساکن ایران باشند باید به دادگاه محل سکونت موقتی‌ زن در ایران بروند.

جمع بندی

در صورتی که به دنبال طلاق توافقی هستید، بهتر است حتما قبل از هر اقدامی با وکیل متخصص طلاق توافقی در کرج مشاوره کنید تا هم در زمان و هم در هزینه شما صرفه جویی صورت میگیرد. همین الان برای رزرو وقت مشاوره با وکیل افشین مرادی تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *