خانه » خدمات وکالت در کرج » وکیل ممانعت از حق در کرج [+15 سال سابقه]

وکیل ممانعت از حق در کرج [+15 سال سابقه]

یکی از دعاوی حقوقی که اشخاص با آن درگیر هستند بحث ممانعت از حق می باشد.ممانعت از حق به این معنی است که شخصی حق انتفاع و ارتفاع از ملک را داشته باشد ولی این حق به دلایل نامعلومی توسط شخصی از مالک سلب شده است.در این وضعیت میتوانید به یک وکیل ممانعت از حق در کرج مراجعه کرده و رسیدگی به پرونده را به ایشان بسپارید.

بهترین وکیل ممانعت از حق در کرج

پیش از اینکه به تعریف ممانعت از حق بپردازیم باید بدانید این دعوی با دعوی تصرف عدوانی متفاوت می باشد، یعنی در تصرف عدوانی فردی به شکل غیر قانونی ملک شخصی دیگر را تصرف میکند، ولی در دعوی ممانعت از حق شخصی فقط حق بهره برداری از ملک دیگری برای بازه زمانی مشخصی را دارد.

برای مثال: برای سکونت در یک ملک برای بازه زمانی مشخصی امکان پذیر است.

حق ارتفاع چیست؟ حق ارتفاع امتیازی است که به شما داده می شود تا از ملک شخصی دیگر استفاده کنید.

وکیل ممانعت از حق در کرج شخصی است که دعاوی حقوقی و کیفری را مطرح نموده و بعد از اثبات حق انتفاع و ارتفاع به اخذ حقوق خواهان می پردازد.

اثبات ممانعت از حق

به اظهار وکیل ممانعت از حق در کرج: جهت طرح شکایت ممانعت از حق داشتن یک سری شرایط واجب است؛ از اساسی ترین و مهمترین شروط این است که شاکی بتواند ثابت کند حق انتفاع و ارتفاق رخ داده است. به علاوه ملک نمیتواند به مالکیت شاکی باشد زیرا اگر ملک متعلق به شاکی باشد در اینجا دیگر بحث اقامه دعوی تصرف عدوانی صورت میگیرد.

در دعوی ممانعت از حق برای رفع موانع جهت تصرف ملک توسط مالک شروطی است که باید بتواند آنها را ثابت کند، ارکان اثبات دعوی ممانعت از حق به شرح زیر است:

داشتن سابقه تصرف و استفاده به وسیله ی خواهان

خواهان در طرح دعاوی ممانعت از حق باید بتواند ثابت کند که ملک قبل از دعوا در تصرف او بوده است و بدون رضایتش ملک به صورت طور غیر قانونی به تصرف شخص دیگری درآمده است.

در دعوی رفع تصرف عدوانی یک نکته مشترک است آن هم ثابت کردن سابقه تصرف قبل از دعوی است. وجود سند مالکیت گواه بر این موضوع میباشد که مالک قبل از تصرف صاحب ملک بوده است.

به همین علت در طرح دعوی ممانعت از حق ارائه دادن سند مالکیت لازمه ی امر بوده مگر در شرایطی که شخص سابقه تصرف خود را به گونه ای دیگر اثبات نماید.

برای ثابت کردن این مورد در دعوی لازم است با یک وکیل ممانعت از حق در کرج مشورتی داشته باشید.

عدوانی و غیر قانونی بودن تصرف مانع از حق

لحوق ممانعت و تصرف شخصی که ممانعت از حق می کند

تفاوت دعوای مزاحمت و ممانعت از حق

در مزاحمت از حق بدون خارج شدن مال از تصرف شخص، تصرفات متصرف برای تصرفاتش مزاحمت ایجاد میکند. ولی در ممانعت از حق شخص فاعل به صورت کلی استفاده از ملک را برای مالک منع میکند یعنی در ممانعت از حق متصرف با تصرف کردن اموال منقول اجازه استفاده از آن را میدهد در صورتی که مزاحمت از حق فقط یک اختلال کوچکی در تصرف ایجاد کرده است.

توجه داشته باشید با توجه به مواردی که گفته شد بین این دو دعوی تفاوت قائل شده و یکی از آنها را برای اقامه انتخاب کنید. در این راه می توانید از یک وکیل حقوقی در کرج کمک بگیرید.

مرجع صالح در رسیدگی به دعوی رفع ممانعت از حق

براساس قانون ماده 12 قوانین مدنی دعوی مرتبط با اموال غیر منقول از جمله:

  • دعاوی مزاحمت
  • دعاوی مالکیت
  • دعاوی ممانعت از حق
  • دعاوی تصرف عدوانی و غیره

راجب اقامه دادگاهی مالی است که غیر منقول بوده باشد.

بنابراین در دعاوی ممانعت از حق دادگاه صالح به رسیدگی دادگاهی است که ملک در آن منطقه واقع می باشد به این صورت که ارسال دادخواست برای رفع ممانعت از حق از طریق دفتر خدمات قضایی به مرجع صالح رسیدگی می باشد.

لازم به ذکر است که جهت ثبت و ارسال دادخواست برای دادگاه می توانید از یک وکیل ممانعت از حق در کرج کمک گرفته و یا خود با مدارک لازم به دفتر خدمات قضایی مراجعه بفرمایید.

حق انتفاع و ارتفاق در دعوای ممانعت از حق

طبق ماده 159 قوانین آیین نامه مدنی در صورتی که فردی مانع استفاده و بهره برداری فردی دیگر از حق ارتفاق و یا انتفاع می شود دعوی ممانعت از حق پیش می آید.

حق انتفاع چیست؟ حق انتفاع یعنی حق بهره بردن و نفع بردن از اموالی که متعلق به فرد مورد نظر نمیباشد.

مثال: مالک خانه ای هستیم و یا خانه ای را اجاره کرده ایم و میخواهیم از آن استفاده کنیم.

حق ارتفاق چیست؟ به معنی این است که یک شخص ملکی را در مالکیت خود دارد و به واسطه این مالکیت از بخش دیگری از ملک نیز استفاده میکند.

پس در این صورت زمانی که ما مالک خانه ای باشیم حتی به صورت اجاره و تحت این دو عنوانی که ذکر شد شخصی بخواهد مانع حق ما شود و مزاحمتی برای ما ایجاد نماید میتوانیم دعوای ممانعت از حق را مطرح و توسط یک وکیل ممانعت از حق متخصص در کرج آن را در دادسرا اقامه کنیم.

مثال: شخصی کلید خانه ما را گرفته و مانع ورود ما می شود.

یا اینکه مالک یک فرهنگسرا یا یک نمایشگاه در روز تعطیل محل را بسته و مانع ورود و کسب و کار مستاجرین در آن محل گردد؛ در اینجا می توان اقامه دعوای ممانعت از حق کرد.

ویژگی های یک وکیل خوب ممانعت از حق در کرج

بهترین وکیل ممانعت از حق در کرج باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • هزینه مشاوره اولیه بالا نباشد.
  • رزومه قوی در پرونده های حقوقی و ملکی
  • بهتر بودن سابقه نسبت به وکلای هم ردیف خود
  • تجربه ی کاری خوب موکل های قبلی با وی
  • مسلط بودن به تمامی ماده و تبصره های قانونی از جمله قوانین آیین نامه مدنی

با ذکر موارد بالا چنانچه درگیر یک پرونده حقوقی شده ایدو قصد دارید در کمترین زمان و به بهترین شکل نتیجه دلخواه خود را ببینید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا با بهترین وکیل ممانعت از حق در کرج مشاوره کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *