خانه » خدمات وکالت در کرج » بهترین وکیل فسخ قرارداد کرج ⚖️ [+15 سال تجربه]

بهترین وکیل فسخ قرارداد کرج ⚖️ [+15 سال تجربه]

وقتی که یک قرارداد بین دو شخص تنظیم می شود بنا به مفاد قرارداد هر یک وظیفه ای دارند که باید به انجام آن متعهد باشند چنانچه به هر علتی این قرارداد دیگر قابل اجرا نباشد همین امر باعث می شود یکی از طرفین خواستار فسخ قرارداد شود در این بین اگر با چنین مشکلی روبرو هستید توصیه میکنیم به یک وکیل فسخ قرارداد در کرج مراجعه کنید.

مراحل شکایت توسط وکیل فسخ قرارداد در کرج

بنا به اظهار وکیل فسخ قرارداد در کرج: بر طبق قوانین مدنی عقد به دو قسمت جایز و لازم تقسیم می شود. نکته ی مهم در فسخ این است مه فسخ قرارداد تنها در عقد لازم مطرح می گردد، زیرا در عقد جایز ویژگی انحلال به واسطه یک نفر از دو طرف معامله انجام شده بدون نیاز به داشتن شرطی برای فسخ قرارداد.

بهترین وکیل فسخ قرارداد در کرج
بهترین وکیل فسخ قرارداد در کرج

زمانی که دو طرف بنا به دلایلی ضمن قرارداد به مشکلی برخورد میکنند این امکان را دارند که به شکل منطقی و در صلح و آرامش قرارداد را فسخ نموده و نیازی نباشد به مراجع قضایی رجوع کنند ولی ممکن است در صورت ایجاد اختلاف در این رابطه و قبول نکردن شرایط توسط یکی از دو طرف، فسخ قرارداد از طریق مراجعه به مراجع قضایی رسیدگی و پیگیری شود.

اگر فسخ قرارداد به صورت مسالمت آمیز حل نشود و به واسطه مرجع قضایی مطرح و پیگیری شود، در این حالت شخصی که خواستار فسخ قرارداد است باید به یک وکیل فسخ قرارداد خوب در کرج مراجعه کرده و مراحل شکایت جهت فسخ قرارداد را دنبال کند.

مرحله اول برای فسخ قرارداد

پس از آنکه شخص خواستار فسخ، به وکیل مربوطه مراجعه کرد اولین قدم برای شکایت تنظیم نمودن یک اظهارنامه برای اعلام مهلت تعیین شده جهت فسخ قرارداد برای طرف مقابل است.

مرحله دوم برای فسخ قرارداد

چنانچه شخص خوانده رضایتی از بابت فسخ قرارداد نداشته باشد، وکیل فسخ قرارداد متخصص در کرج دادخواست دیگری با مضمون اینکه فسخ قرارداد بنا به یک سری ادله و مدارک انجام شود تنظیم می نماید و آن را در سامانه ثنا ثبت کرده تا زمان دادرسی مشخص گردد.

پس از مشخص شدن زمان دادرسی چنانچه مال مورد نظر (مال خریداری شده) کمتر از میزان بیست میلیون تومان باشد مرجع رسیدگی به دعوی شورای حل اختلاف بوده و اگر ارزش آن بیشتر از این مبلغ باشد مرجع رسیدگی به فسخ قرارداد دادگاه حقوقی می باشد.

مرحله سوم برای فسخ قرارداد توسط وکیل فسخ قرارداد در کرج

پس از اینکه دادگاه صالح به پرونده مورد نظر رسیدگی کرد و همه ی مدارک بررسی شد و حق خریدار و خواهان نیز اثبات شد؛ در این هنگام قاضی به استرداد مال توسط محکوم علیه حکم خاتمه به پرونده را خواهد داد.

در چه مواردی امکان فسخ وجود ندارد؟

اگر مبیع در نزد خریدار تلف شده باشد وی حق فسخ ندارد.

اگر در بیع تغییری ایجاد شود، حال می خواهد این تغییر به دست خریدار بوده باشد و یا نبوده باشد.

چنانچه پس از خرید در مبیع ایرادی دیده شود که قبل از خرید وجود نداشت، در این شرایط فسخ وجود نخواهد داشت مگر اینکه ایراد در زمان خیار فسخ به خریدار رخ داده باشد، که در این وضعیت فسخ معامله امکان پذیر است.

دعوی فسخ و قرارداد

از جمله مباحث در دعوی حقوقی که وکیل فسخ قرارداد در کرج باید به آنها مسلط باشد دعاوی فسخ و قرارداد بین مالک و مستاجر می باشد.

زمانی که بین مالک و مستاجر قراردادی تنظیم شود (اجاره نامه)، مواردی به عنوان شرط معامله در قرارداد ذکر میشود که عدم رعایت هر یک از آنها موجب میشود قرارداد چه از جانب مالک چه از جانب مستاجر فسخ گردد.

فسخ اجاره توسط مستاجر

ملک باید در زمان مشخص شده در قرارداد به مستاجر تحویل داده شود، چنانچه مالک از تحویل کلید به مستاجر سرباز زند، و ملک را به وی ندهد مستاجر میتواند قرارداد را فسخ نماید.

براساس ماده 476 قوانین مدنی مالک باید ملک را دقیقا مطابق قرارداد تحویل دهد، و اگر این کار را انجام ندهد مستاجر حق دارد بنابر حق خیار تعذر معامله را فسخ کند.

چنانچه ملک در زمانی که به اجاره می رود عیب و ایرادی داشته باشد مستاجر میتواند قرارداد را فسخ نماید، بنابر ماده 478 قوانین مدنی که در این رابطه گفته است، هر زمان که عین مستاجره ایرادی داشته باشد، مستاجر میتواند بنا به آن عیب قرارداد را برهم بزند که به آن خیار عیب گفته می شود.

هر زمان که ملک اجاره داده شود و در مدت زمانی که اجاره است تعمیری نیاز داشته باشد در این صورت براساس ماده 485 قوانین مدنی مستاجر حق ندارد مانع از تعمیر شود، اما چنانچه تعمیر موجب شود ملک به حالتی درمیاد که مستاجر دیگر نتواند از آن استفاده کند،  در این صورت میتواند تقاضای فسخ قرارداد داشته باشد.

چنانچه مستاجر ملکی را اجاره کرده ولی شخصی در استفاده و نفع بردن از ملک مزاحم او شده است در این صورت بنا به ماده 488 قوانین مدنی مستاجر تا پیش از اینکه ملک تحویل وی داده شود میتواند قرارداد را فسخ نماید ولی در صورتی که این مزاحمت بعد از تحویل ملک باشد مستاجر دیگر حق فسخ قرارداد را نخواهد داشت.

و در آخرین مورد که مربوط به بندهای قرارداد است، مستاجر میتواند در قرارداد مواردی را برای فسخ خود قرار بدهد.

در این خصوص و برای حل این پرونده ها میتوانید به یک وکیل فسخ قرارداد در کرج و یا یک وکیل حقوقی در کرج مراجعه کنید.

فسخ اجاره توسط موجر (مالک)

وکیل فسخ قرارداد در کرج اظهار میدارد: هر زمان مستاجر در هنگام استفاده از ملک زیاده روی و افراط کند، و استفاده نامتعارفی از ملک داشته باشد، و همچنین باعث آسیب زدن به ملک شود، در این جا موجر و یا همان مالک حق فسخ قرارداد را دارد. در ماده 490 قوانین مدنی به این مورد اشاره شده است.

بنا به ماده 490 قوانین مدنی، اگر ملک برای انجام امر خاصی اجاره شده باشد ولی مستاجر از آن جهت کاری دیگر استفاده کند که در قرارداد گفته نشده باشد، در این جا نیز مالک حق فسخ قرارداد را دارد.

مثلا: ملک مسکونی بوده و جهت زندگی کردن اجاره داده شده باشد ولی مستاجر از آن به عنوان ملک تجاری و کسب و کار استفاده نماید.

مطابق ماده 498 قوانین مدنی، هرزمان که مالک ملکش را به فرد دیگری فروخته باشد و پیش از اینکه بفروشد این مورد را در قرارداد ذکر کرده باشد، در این وضعیت در صورت فروختن خانه حق فسخ قرارداد ملک را خواهد داشت.

بهترین وکیل فسخ قرارداد در کرج

اگر با پرونده های حقوقی سروکار دارید و یا اخیرا درگیر یک دعاوی مالی مثل فسخ قرارداد شده اید بهتر است برای صرفه جویی در هزینه و زمان و گرفتن نتیجه بهتر به یک وکیل فسخ خوب در این زمینه مراجعه کنید، برای معرفی بهترین وکیل فسخ قرارداد در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *