خانه » خدمات وکالت در کرج » بهترین وکیل سرقفلی در کرج ⚖️ [+15 سال تجربه]

بهترین وکیل سرقفلی در کرج ⚖️ [+15 سال تجربه]

بهترین وکیل سرقفلی در کرج: در خصوص دعاوی سرقفلی باید توجه داشت که سرقفلی شامل حق کسب و کار است و باید مالک و مستاجر حقوق و وظایف خود را به درستی بشناسند. در صورتی که برای مسائل سرقفلی در کرج دچار مشکل شده اید، جهت مشاوره با وکیل افشین مرادی، بهترین وکیل سرقفلی کرج با شماره زیر در تماس باشید.

سرقفلی چیست؟

سرقفلی، حقی معنوی است که یک مستاجر بابت آن مبلغی را به صاحب یک ملک تجاری پرداخت می کند و به میزان آن حق، اجازه استفاده از آن ملک تجاری با پرداخت اجاره ی کمی را دارد که جزء اموال غیر منقول تبعی محسوب می شود؛ برای مثال اگر ارزش یک مغازه 1 میلیارد تومان است، وی موظف به پرداخت 10 میلیون تومان اجاره در ماه می باشد. حال اگر 900 میلیون تومان بابت سرقفلی پرداخت کرده باشد، فقط ماهانه 100 هزار تومان اجاره می دهد.

بهترین وکیل سرقفلی در کرج و استان البرز
بهترین وکیل سرقفلی در کرج و استان البرز

جهت مشاوره تخصصی با وکیل متخصص سرقفلی در کرج، با وکیل افشین مرادی تماس بگیرید.

انواع سرقفلی

مهمترین شکل های سرقفلی عبارتند از

  1. سرقفلی ناشی از حق کسب و کار
  2. سرقفلی واقعی

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی میکنم.

سرقفلی ناشی از حق کسب و کار (مجازی)

حق کسب و کار که طبق قانون 1356 روابط بین مستاجر و صاحب ملک است و در عرف اینگونه نامگذاری شده است و طبق همین امر، بازاریان مغازه هایی که حق کسب دارند، بینشان نقل و انتقال می شود.

سرقفلی واقعی

این سرقفلی به خاطر حق کسب و کار نیست؛ درواقع مستاجر باید مبلغی را به صاحب ملک در ابتدای ورود به ملکی که اجاره داده شده پرداخت کند تا سرقفلی را خریداری کند. در اینجا دو موضوع را بررسی می کنیم .

سرقفلی در زمان قانون روابط موجر و مستاجر 1356

این سرقفلی در کنار حق کسب و کار ناشی از قانونی که ذکر شد است و بعضی اوقات باعث اشتباه بازاریان و حقوقدان ها می شود.

مرتبط:   بهترین وکیل ملکی کرج ⚖️ [رسیدگی 100%]✔️پروندهای املاک

قانون روابط موجر و مستاجر 1356 برای مستاجران حق کسب و کار ایجاد می کند که اگر در شروع کار با پرداختن هزینه به مالک، علاوه بر داشتن حق کسب و کار، دارای حق سرقفلی نیز هست.

سرقفلی روابط موجر و مستاجر 1376

شرایط این سرقفلی یعنی شرایط تخلیه، تخلف، و انتقال آ« با سرقفلی ای که بخاطر حق کسب و کار است، فرق دارد؛ همین تفاوت منجر به پیش آمدن برخی اشتباهات برای بازاریان شده است.

وکیل سرقفلی مغازه در کرج

در زمانی که قصد دارید یک مغازه را بصورت سر قفلی به مستاجر بدهید و یا قصد دارید مغازه را سرقفلی اجاره کنید نیاز است حتما قوانین و مقررات مرتبط با معاملات سرقفلی را بدانید. چرا که عدم اطلاع شما بعنوان مالک یا مستاجر میتواند در سال های بعدی مشکلات متعددی را برایتان ایجاد کند.پس حتما قبل از هر اقدامی با بهترین وکیل سرقفلی کرج مشاوره کنید.

شماره وکیل سرقفلی در کرج

وکیل افشین مرادی با بیش از 15 سال سابقه، و با داشتن مدرک وکالت پایه یک، با تسلط کامل بر قوانین معاملات سرقفلی آماده راهنمایی و همکاری با شماست. جهت رزرو وقت مشاوره و یا مراجعه حضوری با بهترین وکیل سرقفلی کرج، با شماره زیر تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *